Hakkımızda
Iğdır Üniversitesi Kültürel Mirası Koruma Uygulama ve Araştırma Merkezi 4 Temmuz 2010 Tarih ve 27631 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan, “Araştırma Merkezinin amacına, faaliyet alanlarına, yönetim organlarına, yönetim organlarının görevlerine ve çalışma şekline ilişkin hükümleri kapsayan” Yönetmelik esaslarına göre, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’nın 29.02.2019 tarih ve 5850160-101.04-E.17474 sayılı yazısı ile Iğdır Üniversitesi’ne bağlı bir birim olarak kurulmuştur. Kümer, Iğdır'da bölgesel ölçekte önemli bir rol oynar. Bu merkez, Iğdır'ın zengin kültürel mirasını belgeleme, koruma ve tanıtma amacıyla faaliyet göstermeyi amaç edinmektedir. Araştırma merkezi, bölgedeki tarihi eserleri inceleyerek bilimsel verileri toplar ve bu mirası gelecek nesillere aktaracak projeler geliştirmektedir. Bu merkez, yerel halka kültürel mirasın değerini anlatarak toplumun bilinçlenmesine katkıda bulunur ve kültürel etkinlikler düzenleyerek bu mirası canlı tutmaya çalışmaktadır. Iğdır odaklı bu merkez, bölgenin tarihini ve kimliğini koruma misyonuyla önemli bir görev üstlenmektedir. Iğdır Kültürel Mirası Koruma Uygulama ve Araştırma Merkezi'nin Hedefleri:
1. Documentation and Research: Documenting Iğdır's cultural richness in detail and conducting comprehensive research on these documents.
2. Restoration and Protection: Restoring and protecting the historical and cultural buildings in the region. In this process, focusing on current restoration techniques and ethical rules.
3. Education and Awareness: Organizing training programs for local people and young generations emphasizing the importance of cultural heritage. Raising awareness by creating sensitivity to cultural heritage in society.
4. Interaction with Other Cultures: Sharing and interacting the culture of the region with other cultures. This means increasing intercultural understanding and putting the cultural richness of the region into a broader perspective.
5. Academic Collaborations: To develop joint projects in cooperation with universities, research institutions and similar organizations and to encourage knowledge sharing in the academic field.